maandag 28 januari 2013

'Dansende Spin'



Zaterdag ben ik met mijn zoontje mee geweest met de 'familie-doe-dag' 
van zijn filmclub 'Videotics' in Borne.
We gingen naar het Techniekmuseum Heim in Hengelo (ov.), 
alwaar we een pakketje kregen om een 'Dansende Spin' te maken.
Het doel was uiteindelijk om een filmpje van 5 minuten te maken 
over het in elkaar zetten van deze 'spin', inclusief voice-over.
We zaten met 2 kinderen en 2 moeders in 1 groepje. Mijn zoon 
en de andere moeder hebben gefilmd, ik heb de spin in elkaar gezet 
en de andere jongen heeft muziek opgezocht en gemonteerd.
Erg leuk om te doen, alhoewel het in elkaar zetten voor mijn zoontje 
nog te moeilijk was.


Het resultaat is een metalen spin waarin een stroom-circuitje gaat lopen 
als het metalen pinnetje tussen de 2 klemmetjes op de voelsprieten gezet werd. 
Hierdoor gaat een motortje lopen dat het ronde houten schijfje aan de 
achterkant ronddraait.
Doordat dit houten schijfje niet centraal bevestigd is gaat 
de spin hierdoor wiebelen (dansen!)

De spin is al mee naar school geweest vanochtend natuurlijk
om te laten zien in de klas!
Ook erg leuk om dit te doen met een verjaardagsfeestje. Er zijn verschillende
doe-pakketjes te koop!



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen