woensdag 30 november 2011

Sint en Piet 'hangen' (boven de tafel, hihihi), dus verder met..KERST!


Ik ben alvast begonnen met het haken van een aantal kersthangertjes; altijd leuk voor in de kerstboom of aan het kerstkaartje te maken en zo te geven.
De gelukspoppetjes (kerstman en -vrouw) komen uiteraard weer uit het boekje 'gelukspoppetjes haken'.
Ik heb de pompoen van hetzelfde garen gemaakt als de baard en ook het randje lang de hoed heb ik van dit garen gehaakt.
Lastig haken hoor, met dat harige garen, maar....ik vind ze erg leuk geworden!



Dit kerstmannetje heb ik ergens op internet gevonden door te googelen op 'kerst' en 'haken'.
Daar was het gezichtje cremekleurig en de baard was van wit glad garen.
Maar ik heb het geaicht ook gewoon wit gemaakt en er met potlood later wangetjes op gekleurd.
De baard en de rand van de hoed heb ik met het harige garen gemaakt, dat vond ik een speelser effect geven dan met glad garen.

3 opmerkingen:

  1. Ben onlangs ook begonnen met het haken van deze leuke gelukspoppetjes, mag ik vragen waar die je mooie kleine oogjes vandaan hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Nettie,

    Bedankt voor je reactie!
    De oogjes heb ik besteld bij Hobby Boutique Monique. Zij zit in Enschede. Haar webwinkel kun je vinden onder: www.hbmonique.nl
    Het zijn kunsstofoogjes, zwart, 3mm doorsnede.
    Ik gebruik ze ook voor het minihondjes haken.
    Succes!

    groetjes van Jirs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Trouwens....het onderste kerstmannetje heeft grotere oogjes, nl 6mm!

    BeantwoordenVerwijderen