woensdag 30 november 2011

Kerstengeltjes


Bij deze engeltjes ben ik gaan uitproberen hoe ik het leukst haren kan maken bij de gelukspoppetjes.
Bij bovenstaand engeltje heb ik het gewoon gehaakt. Eerst heb ik afgetekend waar het haar moet komen (iets minder ruim, anders blijf je deze strepen zien). Daarna ben ik bovenaan begonnen en heb steeds in toeren gehaakt, bovenaan gewoon rond, en daarna steeds heen en weer:

* een halve vaste, 3 (of meer, als je de haren langer wilt hebben) lossen,
een halve vaste in de volgende vaste*

En dit herhaal je net zolang totdat je koppie vol met 'krulletjes' zit!


Na het haken van de kerstmannetjes wilde ik uiteraard ook kijken of ik met datzelfde harige garen een kapsel kon haken. Dit heb ik ook op bovenstaande manier gedaan, alleen dan met 4 lossen ipv 3.
Je krijgt dan een soort 'afro-engel', hihihi.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen