maandag 14 november 2011

Hoera, de Sint is er weer!

Jawel, die goede man is weer in het land!
Een mooie gelegenheid om bezig te gaan met de gelukspoppetjes van Annemarie.
En zie hier het resultaat, vrolijk hangend boven onze eettafel:



De aanpassingen die ik heb gemaakt aan het originele patroon;
- langs de mijter van Sint heb ik nog een gele rand van vasten gehaakt
- ipv geborduurde ogen heb ik plastic zwarte oogjes gebruikt (de ogen van het paard vond ik wel mooier als die geborduurd waren)
- de kraag van de pietjes heb ik als volgt gehaakt: 19 lossen, * haak 3l, daarna 1V in de volgende V*. Herhaal van *tot* tot aan het eind van de toer.

Vooral het paard vind ik helemaal fantastisch!! Echt gaaf! Ook leuk als sleutelhanger voor een meisje dat gek is op paarden!

7 opmerkingen:

  1. Óf een jongen die gek op paarden is natuurlijk...!
    Wat heb je dat leuk gemaakt zeg aan die takken en dan dat cadeautje er tussen...Leuk geheel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn ze leuk geworden!
    Ik heb mezelf dat boekje ook cadeau gegeven en ik wil zeker een paar popjes eruit gaan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is echt verslavend! En makkelijk zelf leuke variaties op te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heb je hier een patroon van?
    kelly22@planet.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Is een kooppatroon Kelly. Komt uit het boekje ' Gelukspoppetjes haken'.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat ontzettend leuk! Door deze foto's heb ik het boekje ook gekocht. :) Vind het paardje ook echt geweldig! Welk garen heb jij gebruikt voor zijn staart?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei, het merk weet ik zo niet. Maar volgens mij heb ik dit destijds bij de Wibra gekocht.

      Verwijderen