dinsdag 25 oktober 2011

Aap met banaan

Dit aapje met banaan is ook bedacht door Christel Krukkert en heb ik voor mijn dochtertje gehaakt.
In plaats van dat ik de handen aan de banaan heb vast genaaid, heb ik pijperager in de armen gedaan, zodat het aapje ook andere dingen kan vasthouden.
Ook in het halsje, de benen en de staart zitten pijperager.

10 opmerkingen:

  1. hallo
    Zou ik misschien het patroon mogen hebben van dit aapje ik wil het gaan gebruiken voor een surpise maar kan het patroon niet vinden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het patroon komt uit het volgende boekje:

    'Gehaakte Beestenboel'van Chistel Krukkert, ISBN: 978-90-5877-854-3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo, Ik ben nu ook bezig met dit aapje haken...en ben begonnen met de banaan..maar ik snap toer 24 niet helemaal.
      Daar staat op een gegeven moment: haak zo verder tot er nog 12v over zijn, 5 v langs de zijkant, 11 v, 5 v langs de zijkant (=32) Moet je dan die 12 juist nog wel doen of tot en met 13? want als ik die 12 vaste weer ga haken dan ga ik zeg maar tegen de klok in draaien...kan je mij helpen toevallig?? ;)
      Gr Laura

      Verwijderen
    2. Hoi Laura,

      Je haakt net zo lang tot je aan het einde van je toer 12 v over hebt. Dan haak je in dezelfde richting door langs de zijkant (dat zijn die 5v), 11v en dan weer 5v van de andere zijkant.
      Op die manier blijf je ook in de juiste richting haken.
      Ik hoop dat je er uit komt en anders...neem gerust weer contact op.
      ps: Christel Krukkert zit ook op Hyves. Daar staat ook een forum op waarin een aantal dingen staan die niet kloppen in sommige patronen. Is wel handig om eens te kijken:

      http://amigurumis.hyves.nl/

      Succes!

      Heb je trouwens zelf ook een blog? Ik kon het niet vinden, maar zou het leuk vinden om eens te kijken!

      Verwijderen
    3. Hoi Jirska,
      Dank je wel voor het snelle antwoord.
      Ik begrijp dus dat je na die 15 v, 1 l, werk keren dan 1 v in de 2e v, 14 v, 1 l, werk keren, 1 v in de 2e v, 13 v, 1 l, werk keren 1 v in de 2e v, 12 v en dan daarna die 5 v langs de zijkant e.d.??? Maar vond het wel al vreemd dat ik bij toer 24 begin met 28 v en dan 1 losse en werk keren en toch nog in toer 24 blijf...Ik hoop dat je me een beetje begrijpt, is best lastig uitleggen zo..;)
      Want ook bij toer 37 kwam ik er niet uit. Ik heb toer 29 t/m 36 28 v moeten haken en dan bij toer 37 moet ik beginnen met 32 v, 2 v samen haken, 14 v, 2 v samen haken, 2 v, 2 v samen haken, 2 v, 2 v samen haken en dan 16 v en dan staat er (=24v) Ben er toen maar mee gestopt...;-)

      En nee, ik heb nog geen eigen blog. Ik ben ook nog niet zo lang bezig met haken. Heb het nu pas eindelijk door..

      Ik hoop dat je me kan helpen...en hopelijk kan ik ook zo'n blog beginnen ooit..

      groetjes Laura

      Verwijderen
    4. O en nog bedankt voor die site..heb me gelijk maar lid gemaakt daar...altijd leuk om te zien wat anderen maken en elkaar kunnen helpen.

      Verwijderen
    5. bij het forum van Christel heb ik het volgende kunnen vinden qua correcties bij de banaan van Jip:

      ---------------------------------------------------
      bij jips banaan zit ook foutjes!

      toer 23:
      2v samen haken , 6v ,2v in de volgende v, 8v,2v in de volgende v,6v, 2 v samen haken , 2v (=28)

      toer 37:
      2v samen haken,2v , 2v samen haken, 2v,2v samen haken, 2v,2v samen haken,14v(=24)

      kijk je het ook even na christel hihi ook ik kan een foutje maken
      23 apr 2010, 11:32

      Christel
      Chantal, je hebt helemaal gelijk
      Ik wacht nog even af of er nog meer foutjes komen (ik hoop het toch echt niet!), dan zal ik er een lijstje van maken wat jullie uit kunnen printen.
      Voor mijn volgende boekje ben ik alle patronen zelf aan het "na-haken" , volgens mij is dat de enige manier om de fouten eruit te halen!
      Ik vind het wel erg vervelend namelijk, dus ik zal heel erg m'n best doen om het volgend boekje perfect te maken. Beloofd!
      23 apr 2010, 11:47

      Verwijderen
  3. Hallo, ik wil graag een vragen stellen voor een cliënte van mij (90 jaar ) zij haakt het aapje met de banaan, en is bezig met de kop, hoe wordt toer 6 bedoeld :4×3 v in de volgende v, 14 v (=26v) Hoe kom je zo op 26 v uit, alvast bedankt namens mijn cliënte, met vriendelijke groet Jitske Heidekamp

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste Jitske, sorry voor de late reactie. Je haakt: (3v in een v), (3v in de volgende v), (3v in de volgende v), (3v in de volgende v), en daarna 14v.