woensdag 15 juni 2011

bloemen knipjes en broches



De afgelopen dagen ben ik druk geweest om bloemetjes te haken.
Hier heb ik knipjes en broches van gemaakt.

Het is een dubbele bloem en ik heb het patroontje van de blog van  Grietjekarwietje;

1. Maak een verstelbare ring. Haak 2 losse en dan 11 stokjes in deze ring. Sluit met een halve vaste in de 2e losse van het begin van deze toer.

2. Nu verander je van kleur. *haak 2 losse en een stokje en dezelfde opening (dat allereerste stokje zet je in de halve vaste waar je de vorige toer mee geeindigd bent). 2 dubbele stokjes in de volgende, 1 stokje in de volgende, 2 losse en dan een halve vaste in dezelfde opening*. Herhaal wat tussen de sterretjes staat. (als je een enkele bloem wilt maken, ben je nu klaar en kun je de draadjes wegwerken).

3. draai de bloem om. * Haak 5 losse, haak een halve vaste in de halve vaste van de vorige toer (tussen de bloemblaadjes in)*. Herhaal wat tussen de sterretjes staat. Bij de laatste sluit je met een halve vaste.

4. draai de bloem weer om. Verander van kleur. Haak 2 losse, 2 stokjes, 2 dubbele stokjes, 2 stokjes, 2 losse en maak hem vast met een halve vaste. Nu ga je naar de volgende ketting van 5 losse. *Je begint weer met een halve vaste, 2 losse, dan 2 stokjes, 2 dubbele stokjes, 2 stokjes en dan vast maken met een halve vaste*.

5. Werk alle draadjes weg en je bloem is klaar.

Voor de bloemen op de knipjes heb ik een kleinere bloem gehaakt, dwz: wel hetzelfde aantal steken, maar een half stokje ipv een stokje, een stokjes ipv een dubbel stokje, etc.

mijn (b)engeltje showt het resultaat!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen