zaterdag 28 mei 2011

plassende reu bij lantaarnpaal


Minihondje: liggend, staand of zittend
















De lantaarnpaal heb ik zelf bedacht.  Het patroon is als volgt;

toer 1: begin met zwart, 6v in opzetlus
toer 2: 2v in elke v
toer 3: 2v in elke 2e v
toer 4: 2v in elke 3e v
toer 5: 2v in elke 4e v
toer 6: 2v in elke 5e v
toer 7: 2v in elke 6e v
toer 8: 2v in elke 7e v
toer 9: ga verder met donkergrijs, 1v in elke v IN DE ACHTERSTE LUS
toer 10: ga verder met zwart, 1v in elke v
toer 11: ga verder met geel, 1 v in elke v
toer 12: 1 v in elke v

Voor stevigheid van de bovenkant van de lamp heb ik hier een rond kartonnetje in gedaan, om de boenzijde mooi plat te krijgen. Die moet je er echter wel even in doen voordat je gaat minderen, anders wordt het een stuk lastiger (ik spreek uit ervaring ;-))

toer 13: elke 6e en 7e v samen haken
toer 14: elke 5e en 6e v samen haken
toer 15: elke 4e en 5e v samen haken
toer 16: elke 3e en 4e v samen haken
toer 17 elke 2e en 3e v samen haken
toer 18: elke 2e en 3e v samen haken
toer 19: elke 1e en 2e v samen haken.
(ongeveer 14 v bij begin van de steel)

vul de lamp alvast op

toer 20: ga verder met zwart, 1v in elke v
toer 21: ga verder met donkergrijs, 1v in elke v
zo doorgaan totdag totale hoogte ongeveer 22 cm is.

Voor de stevigheid is het nodig om een aantal pijpenragers  of iets anders stevigs in de paal aan te brengen voordat je gaat opvullen!

Ik hoop dat je er uit komt met dit patroontje, en anders kun je het me altijd vragen!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen